Įmonės lyderystė – kaip tai parodyti?

„Lyderiai renkasi lyderius” – marketinginė frazė, kurią mums į galvas įkalė dabar jau visai nebe lyderiu laikomas bankas. „Mes esame ..to ir ano… lyderiai”, skelbiasi kiti. „Hostingo paslaugų lyderio” paslaugomis naudojasi ir leaders.lt blogas. Visi nori būti lyderiais, ir jei tokiais nepripažįsta Gartneris ir neatvaizduoja reikiamame „kvadrate”, tuomet lyderystė nustatoma pagal rinkos dydį, pagal kokį nors gautą apdovanojimą, pagal kokią nors išskirtinę savybę ir t.t. Tačiau ar pakanka vien reklaminiame skydelyje pasiskelbti, kad esi lyderis? Ar tik rinkos dalis, nusako šią savybę? Be abejo – ne. Emocinė lyderystė, arba „thought leadership” – yra kur kas daugiau, nei sausi skaičiai ar reklama. Tai gali būti ir įmonės tinklaraštis, ir straipsnių ciklas svetainėje, ir nemokamas seminaras. Bet apie viską – iš eilės.

Tad ko tikimasi iš lyderio pozicijas užimančio verslo? Pirmiausiai, kad produktai ir paslaugos būtų kokybiškos, bei rinkos dalis išsikovota sąžiningu keliu. Juk akivaizdu, kad monopolistas – taip pat savo rinkos lyderis, tačiau nei viena bendrovė – monopolininkė tuo nesididžiuoja ir akcentuoja kitas savo savybes.

Taip pat norint būti lyderiu ne visada reikia turėti didžiausią rinkos dalį toje srityje, kurioje „lyderiauji”. T.y. gali būti pionierius toje srityje, teikti brangiausią, bet tuo pačiu ir kokybiškiausią paslaugą – tuomet irgi gali būti lyderiu, nes geriau už tave niekas nedirba – yra nebent tik dirbantys daugiau, bet sukuriantys mažiau vertės.

Dar vienas būdas įmonei rodyti lyderystę – demonstruoti gilias žinias savo srityje, bei šviesti visuomenę. Taip dažnai elgiasi socialiai atsakingos įmonės, kurių paslaugos pačios savaime yra naudingos pirkėjui, rinkai ar planetai. „Žaliosios energijos” įmonės populiarina taupų, atsakingą ir svarbiausia, atsinaujinančios energijos vartojimą, tuo pačiu pasiūlydami ir savo produktus. Tačiau tai nereiškia, kad brukami TIK jie. Mokymų bendrovės leidžia ir nemokamai platina e-knygas, rekomenduoja naudingą literatūrą, rengia nemokamus seminarus ar susitikimus su lektoriais. Taip ne tik skatinami pardavimai, bet ir daugybė žmonių gauna naudų, kurios jiems visiškai nekainuoja, nepirkdami papildomų paslaugų.

IT kompanijos daug investuoja į debesų technologijos populiarinimą Lietuvoje, į verslo ir žmonių švietimą. Be abejo, tikimasi parduoti savo paslaugų ar produktų, bet nenutylimi ir nemokami tarptautinių tiekėjų produktai – programėlės, bylų talpyklos, darbo organizavimo priemonės, bylų redagavimo paketai, kurias kiekvienas gali naudoti nemokamai. Verslui parodomi taupymo būdai, kuriuos galima įsigyti iš bet kurio paslaugų teikėjo – technologijos prieinamos visiems ir iš bet ko, juk tai – „debesis”.

Deja, tačiau dažnai nutinka, jog įmonė, turinti gabius ir savo srityje tikrai lyderio vardo vertus specialistus, nedemonstruoja savo lyderystės, nes tiesiog neturi tam laiko ar resursų – juk šviesti visuomenę, rengti seminarus ar rašyti straipsnius gali toli gražu ne kiekvienas geras „technarius”. Šioje vietoje į pagalbą galima pasitelkti viešųjų ryšių įmones arba kreiptis į laisvai samdomus rašytojus. Vienas iš variantų – „Rašytojų agentūros” tekstų rašymo paslaugos , kuomet profesionalus rašytojas rengia tekstus įmonės puslapiui arba atnaujina korporatyvinį „blogą”, kuriame suprantamai ir populiariai rašo apie įmonės veiklos bei patirties sferas.