Kaip auginti talentus, skatinti kūrybiškumą prirašyta begalės straipsnių, tačiau juk neretas vadovas žinomas būtent dėl to, kad “apsistato” vidutinybėm, netoleruoja “išsišokėlių” ir tykiai ramiai sau “aria” lygią, gražią, lengvai prognozuojamą (ir nuspėjamą) vagą. Jei tai ir yra jūsų tikslas, žemiau rasite kelis būdus, kaip to pasiekti.
Sukurkite bjaurią ir nemotyvuojančia “naujoko programą”, vykdykite ją atmestinai. Pavyzdžiui – naujai įdarbintam žmogui tiesiog numeskite ant stalo šūsnį dokumentų – “persiskaityk ir viską žinosi”, arba paskirti naujoką “prižiūrėti” seniausiam, labiausiai patyrusiam niurzgaliui.
Jei geras darbuotojas palieka kompaniją, supykite ant jo ir atvirai ignoruokite. Nesistenkite sužinoti jo pasitraukimo motyvų, atrodykite supykęs ir įžeistas. Neminėkite jo geru žodžiu, net jei iki tol tai ir darėte. Juo labiau – nesistenkite išlaikyti jo įmonėje – tai tik parodys, kad JIS buvo teisus.
“Mikromenedžmentas” dar niekad nepakenkė, jei norite užtikrinti, kad darbuotojų rezultatai būtų kaip tik tokie, kaip kad norite jūs. Jie nepadarys klaidos, ieškodami sprendimų savarankiškai.
Nesidalinkite tiesiogiai nebūtina informacija su darbuotojais. Kam jiems žinoti strateginius vadovybės sprendimus, jei vis tiek “mikromenedžmento” sesijų metu jiems nurodysite ką veikti, kai tam ateis laikas?
Neskatinkite už geresnius nei laukta rezultatus. Tai yra tiesioginis žmonių darbas – jei dirba nuo 8 iki 17, tai ką jie tuo metu sukuria, viskas yra įmonės nuosavybė. Gauna algą – lai dirba. Viršvalandžiai – kitas reikalas. Bet juos reikia suderinti pagal procedūrą.
Turėkit kvailų ar nesuprantamų procedūrų. Ir niekada nekvestionuokite, kodėl jos tokios yra. Jos yra, ir taškas.
Toleruokite vidutinybes. Visada juos, o ne “performerius” rodykite kaip pavyzdį. Stabiliausi rezultatai, vidutinis darbo greitis – tai yra tai, ko reikia pasiekti visiems jūsų komandos nariams.
Visus vertinkite vienodai. Visi komandos nariai turi būti vienodi, tad ir pripažinimo kiekvienam duokite vienodai, motyvavimą, premijas skirkite visiems, nes juk nenorite, kad kažkas pasijustų išskirtinis.
Tai kodėl lyderis gali norėti atsikratyti gerų darbuotojų?
Lyderis neturėtų to norėti, bet dažnai nutinka, jog atrodo, kad būtent to ir siekia “vadovas”. Tad gal tuomet jis nėra “lyderis”? Ir jei, pavyzdžiui, turite visokių tokių procedūrų, ir jų nekeičiate – tai ar nedemotyvuojate gerųjų darbuotojų jas palaikydami? Nebūtinai deklaruoti nori jų atsikratyti. Galima tiesiog nieko nedaryti, kad jie išeitų.
Labai geras straipsnis!